Dag 5 - Vrijdag 20/02 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu Dag 5 - Vrijdag 20/02 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Vrijdag 20/02

Blijf op de hoogte en volg Romana

20 Februari 2015 | Denemarken, Sorø

"Alleen vandaag nog even knallen en dan is het alweer weekend!" Daar dacht ik aan in de bus. Ik kon vanochtend me bed niet uit komen, elke dag zo vroeg dat hakt er wel in. Het is trouwens zo donker in de ochtend dat de buschauffeur zelfs groot licht gebruikt op sommige plekken, omdat daar geen lantaarnpalen staan. Viel me vandaag pas op.

Stage was weer zoals gewoonlijk, ontbijt maken en daarna kijken bij het wassen en aankleden. Opeens zegt die vrouw tegen mij, maak jij het maar af. Hehe EINDELIJK ik mocht wat doen! Werd tijd.

Ik was me mentor kwijt vandaag, dus ging ik bij een cliënt zitten. Toen ze terug kwam had ze taart bij, jammie! Daarna hebben we samen mijn tijden voor de andere twee weken doorgenomen en was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Toen ik in de bus zat, stopte hij ineens ergens. De buschauffeur deed de deur open en stapte uit de bus, terwijl de bus nog draaiende was. Erg raar. Toen hij daarna weer terug was en ging zitten deed hij de bus uit en aan. Ja serieus uit en aan, hij drukte op een knopje en uit was de bus en daarna drukte hij op hetzelfde knopje en aan was hij. Daarna reden we zon 1 km verder en stopte hij weer. Dit keer stapte hij weer uit maar ging de deur dicht en kon hij niet meer naar binnen :') Die vent trekken aan de deur, heel de bus ging op en neer, uiteindelijk kon hij weer naar binnen en reden we verder. Wat een avontuur!

Bij het hostel aangekomen liep ik meteen naar de koelkast omdat ik me toch zin had in een appeltje en wat te drinken. Maar heejjjj alles was weg! Ik ging meteen verhaal halen bij de kantine, en wat blijkt de schoonmaker had alles weggegooid omdat ze dacht dat er niemand in het hostel verbleef.... Fijn dit! Dus omdat ze het zo erg voor me vonden gaven ze me 4 flessen cola, 3 appels en een meloen. Wat lief.

Om half 4 kwam de vrouw die me opgehaald had van het station, even langs om te vragen hoe het ging op stage en in het hostel. Ook vertelde ze me dat de Nederlandse meiden, en de Duisters (er zitten ook duitse mensen in het andere hostel die hier voor 5 weken zijn) bij mij in het hostel komen, ze verhuizen woensdag. Dan heb ik wat gezelschap, want ik zit nu al 3 dagen alleen in een hostel voor 8 man.

Nadat ze weg was even snel boodschappen gedaan. En morgen ben ik van plan het centrum van Sorø te gaan bekijken. Straks lekker eten maken, op bed chillen, filmpje kijken en daarna alweer slapen. En niet te vergeten skypen ♡

Het was ontzettend koud vandaag, in de ochtend heeft het gesneeuwt! En daarna regen en harde wind. Het was dus zeker geen weer om naar het station te lopen, dus ben ik gebracht.

  • 24 Februari 2015 - 11:58

    Gerda Vd Meer:

    Leuk te lezen! Fijn dat er wat mensen in het hostel komen, en dan ook nog eens de Nederlandse studenten.

    Veel groetjes vanuit t Roosendaalse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5520

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: