Dag 6 - Zaterdag 21/02 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu Dag 6 - Zaterdag 21/02 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Zaterdag 21/02

Blijf op de hoogte en volg Romana

21 Februari 2015 | Denemarken, Sorø

Ik was al om 7 uur wakker. Dat komt omdat het dan ontzettend licht is in mijn kamer, en daar kan ik niet tegen. In de ochtend nog even met me lieve neefje geskypt. Rond 10 uur hoorde ik geklop op mijn raam, het waren de Nederlandse meiden. Hun hadden geen warm water, we hebben even bij mij gekeken en ik had het ook niet. De kantine was dicht en er hing geen "emergency nummer" dus hebben we even op internet gekeken. Daar vonden we een nummer en belde we dat. Er zou tussen en half uur en uur iemand komen, uiteindelijk was hij er om half 12. Dat ding wat warm water geeft was kapot en zouden ze zo snel mogelijk maken. Ik was benieuwd.

Doordat het onderhand alweer 12 uur was had ik geen zin meer om naar het centrum van Sorø te gaan. De meiden vertelde mij dat er, naast een Aldi, ook een Lidl was. Dus ben ik daar maar lopend heen gegaan. Het miezerde wel, maar ach daar smelt ik niet van toch :). Toen ik weer naar mijn hostel wou was ik verkeerd gelopen en dus verdwaald. Na even zoeken en een paar straatjes verkeerd in zijn gelopen herkende ik een punt. Ik liep daar heen en zo kwam ik uiteindelijk weer ik het hostel terecht.Ik heb ongeveer 1 km omgelopen.

In het hostel wou ik graag douche, maar heeej nog steeds geen warm water. Ik maakte soep voor mezelf, tomatensoep. Daar a wou ik de afwas doen, maar omdat ze geen warm water hadden moest ik het doen met kokend water van de waterkoker. Nou dat is dus niks!!

In de avond nog geskypt met me ouders/zusje en neefje. Doordat het warm water het niet deed, deed de verwarming het ook niet en was het dus erg koud. Toen ik aan het skypen was met de ouders/zusje hoorde ik voetstappen in me hostel. En dat is best eng als je nagaat dat ik nog steeds alleen ben. Daarna hoorde ik geklop op me deur. Als ik niet aan het skype was had ik me vast rot geschrokken! Het was de man die het warm water zou maken, hij zei dat het nog niet gelukt was en dat hij maandag opnieuw zou doen. Jeej wat fijn tot maandag geen warm water..... Hij was wel zo aardig om mij een kacheltje te geven zodat het op mijn kamer wel warm is.

Na het skypen een lekker bakje thee gemaakt met een koekje erbij. Ook nog een kruik gemaakt. Toen ik voordat ik wou slapen er nieuw warm water in wou doen viel er iets zwarts uit mijn kruik de goot in. En daar kan ik nu niet meer bij. Ik dacht oh kan geen kwaad hij gaat nog steeds dicht. Maar toen ik hem in mijn bed legde lekte hij.. Nou daar gaat me kruik. En het warm water ging zo over me hand, dus die is nu een beetje rood. Voordat ik het wist was het alweer bedtijd.

Vanaf half 5 ongeveer heeft het gesneeuwd, en dat bleeft liggen. (Bekijk fotos). Over precies een maand ben ik weer thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 5542

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: