Dag 17 - Woensdag 04/03 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu Dag 17 - Woensdag 04/03 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Woensdag 04/03

Blijf op de hoogte en volg Romana

04 Maart 2015 | Denemarken, Sorø

Dag 17 alweer, gaat echt snel nu. We zitten op de helft. Gister had ik me voorgenomen om pas om 11 uur te gaan slapen omdat ik de volgende ochtend kon uitslapen. Ik had namelijk met de meiden afgesproken dat we om 5 voor 9 zouden vertrekken omdat we pas om 9:35 werden verwacht bij het station. Maar ineens werd ik om 11 uur wakker met mijn telefoon in mijn handen. Ik kon me nog herrineren dat ik goede tijden slechte tijden terug aan het kijken was, ik was dus blijkbaar in slaap gevallen om 10 uur. Dat volhouden was het dus niet geworden, ik ging daarna maar gauw slapen. Ik werd om 8 uur wakker. Ik heb dus echt lang geslapen, ik had het waarschijnlijk nodig.

Me eigen klaar gemaakt en om kwart naar de meiden gelopen. Voor wie niet snapt waar het over gaat, we gaan vandaag met het clubbie naar Roskilde. We waren om kwart over al op het station en moesten dus nog even wachten tot onze begeleider en haar vriendin kwamen. De trein ging om 09:50 en 20 minuten later waren we in Roskilde.

Eerst bezochten we een kerk. Blijkbaar DE kerk van Denemarken want hier liggen van allerlei graven. Ze hebben hier graven onder en in de kerk. Ik moest maar even aan het idee wennen, je loopt op dode mensen. Hele mooie dingen gezien, dus de foto's zijn weer de moeite waard om te kijken.

Daarna door naar een of ander vikingsmuseum. We moesten daar 15 minuten wachten op een filmpje. Bij het einde van het filmpje kwamen er van die kleine jongetjes tussen het gordijn door dus werd ik daar erg door afgeleid. Het filmpje zelf was wel intressant. Ze lieten zien hoe de schepen gemaakt werden en hoe het ging vroeger met de vikingen. Daarna mochten we 5 schepen zien, die ook in het filmpje benoemd werden. Dit waren schepen die speciaal hierna toe zijn gebracht om te tentoonstellen. Ik was eerlijk gezegd zo uitgekeken. Je kon je ook verkleden in viking kleren maar dat heb ik niet gedaan.

Daarna gingen we met ze alle wat eten. Ik had een sandwich met kip en een warme chocolademelk. We zulllen eerst maar is over die chocomel beginnen. Het was een rare chocomel, je had een stokje met chocolade (bekijk foto) en dat moest je dan roeren totdat de chocolade ervan af was en dan heb je chocolade melk. Het smaakte njaa oke. En dan nu de sandwich, jeetje wat was dat veel! Het brood was te hard, je kreeg de korst bijna niet gesneden. Maar voor de rest was het heeeeerlijk!

Daarna gingen de Duitse mensen, onze begeleider en haar vriendin terug naar het station en terug naar het hostel. En de meiden en ik gingen nog even de winkels bekijken en gingen daarna ook weer terug.

We waren rond half 4 weer bij het hostel. Ik was echt kapot! Heerlijk gedoucht, makkelijke kleding aangedaan en op bed gelegen. In de avond nog geskypt met me neefje, al werkte het internet niet echt mee. Daarna nog met me ouders/zusje. En nu nog even een aflevering kijken van mijn serie en dan gaan slapen. Morgen weer een thuiszorg dagje.

De foto's zijn weer helaas niet op de goede volgorde maar dat mag de pret niet drukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 5546

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: