Dag 31 - Woensdag 18/03 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu Dag 31 - Woensdag 18/03 - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu

Dag 31 - Woensdag 18/03

Blijf op de hoogte en volg Romana

18 Maart 2015 | Denemarken, Sorø

En we zitten al weer op de helft. Vandaag zou ik naar een school gaan in Slagelse. Ik reed met de meiden mee. Daar aangekomen kregen we eerst meer als een uur een powerpoint, op papier, uitleg over hoe het werkt hier met school. Ze gaan hier pas op hun 6de naar de basisschool.

Daarna kwam er een meisje langs. Dat meisje gaat voor 5 weken naar Groningen dus daar hebben we even mee gepraat. Was erg gezellig!

We vroegen hoeveel "stufi" hun krijgen hier en dat is nogal wat. Een verzorgende-ig krijgt €1000 euro per maand en een verpleegkundige €2500 euro per maand !!!!! We dachten al waarom rijd iedereen in van die dure auto's, nu weten we dus waarom. Jeetje alleen voor het geld zou je hier al willen studeren.

Na het gelange gebabbel kregen we een rondleiding en mochten we sneek previeuwen bij een voorstelling die door sommige leerlingen gemaakt zijn. Daarna gingen we lunchen, lekker uitgebreid. Er stond van alles op tafel; brie, tomaat, ei, kip en varkenshaasjes. Hun noemen dat anders maar dat meisje had het vertaalt naar Nederlands en dan zijn het varkenshaasjes. Nou al dat eten ging er wel in hoor!

Na het eten vertelde de begeleider dat ze me zaterdag naar het station brengt, erg fijn. Scheelt weer een buskaartje. Mijn buskaart is namelijk verlopen dus morgen en vrijdag moet ik een buskaartje kopen. Daarna mochten we gaan.

In de middag 100 kronen gepint, dat zal wel genoeg zijn voor bus kaartjes denk ik. Nog even chocolade gehaald voor zaterdag om die vrouw te bedanken. En verder weer niks gedaan. Morgen weer een dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 5562

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: