Het begin - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Sorø, Denemarken van Romana Verweij - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Romana

15 Februari 2015 | Denemarken, Sorø

Vandaag is het dan zo ver. We gaan naar Denemarken!!! Ik werd door mijn vader en vriend naar Schiphol gebracht. Van mijn moeder en zusje heb ik eerder die ochtend al afscheid genomen. We vertrokken rond 7 uur naar schiphol want mijn vlucht ging om 10 uur. Koffer ingecheckt en nog even wat gedronken. Dit was mijn eerste vliegreis, dus ik was best zenuwachtig. Het afscheid nemen was zwaar.

In het vliegtuig moest ik ineens denken aan waarom ik dit ookal weer deed, en waarom alleen. Want ja ik ging helemaal alleen naar Denemarken, voor 5 weken. Je kreeg drinken en een koekje in het vliegtuig. Ineens riep de piloot om dat ze de landing in gang gingen zetten, ik vond het erg snel voor mijn gevoel waren we nog geneens 10 minuten aan het vliegen. Toen ze gingen dalen gingen mijn oren ineens pijn doen! Echt heel erg, het stopte pas toen we geland waren.

In Kopenhagen ging ik opzoek naar mijn koffer. Ik wist niet welke kant ik op moest dus ik volgde de menigte maar, uiteindelijk heb ik maar gevraagd waar ik mijn koffer kon vinden. Ik moest nog 14 minuten wachten tot de koffers op de band lagen. Nadat ik mijn koffer van de band had gehaald liep ik naar de balie waar je een treinkaartje moest kopen. Ik moest namelijk met de trein naar Sorø en daar werd ik opgehaald. Toen ik eindelijk mijn treinkaartje had moest ik nog het spoor vinden. Ik moest 20 minuten wachten op de trein en zat uiteindelijk iets langer als een uur in de trein. Het was erg lastig om en een koffer en handbagage van ik denk bij elkaar 30kg mee te sjouwen, maar het is geluktt!! Ik stapte in Sorø uit en daar kwam meteen een vrouw naar me toe, de vrouw die me zou ophalen.

Ze bracht mij naar mijn hostel. Wat Ankerhus heet. Ik pakte mijn spullen rustig uit en gaf alles een mooi plaatsje. Die vrouw kwam later nog terug om me voor te stellen aan twee andere Nederlanders, die ook 5 weken in Denemarken zouden verblijven. Ze gaf ons een rondleiding. En vertelde ons waar de wasserette en fitniss was. Ook vertelde ze dat we de volgende dag een fiets zouden krijgen. Waar ik heel blij mee was want de dichts bijzijnde supermarkt was ongeveer 1, 5 km lopen.

En toen was het alweer etenstijd. Daarna rustig op bed gelegen en vroeg gaan slapen. Ik was tenslotte al vanaf 6 uur op, en de volgende dag zou een zware dag worden.

Wat meest wennen was voor mij, is dat op het moment dat ik uit het vliegtuig stapte in Kopenhagen ik meteen Engels moest praten. Ik heb van een lieve vriendin van mij een pot gekregen met voor elke dag een briefje met iets leuks. Ontzettend leuk/lief! ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romana

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5569

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: